• دکتر فرشته اسفندیاری

متخصص مغز و اعصاب

سردرد

با توجه به شيوع بيشتر سردرد در خانمها
اولين کلینیک تخصصی سردرد بانوان با هدف ارائه خدمات خاص به خانمها زير نظر متخصص مغز و اعصاب راه اندازى شد

در کلینیک تخصصی سردرد بانوان ،
پس از شرح حال و معاينه كامل نورولوژى و در صورت نياز اقدامات پاراكلينيك مثل تصويربردارى مغز،سونوگرافى داپلر عروق مغز و گردن جهت تعيين خونرسانى مغز و يا نوارمغز ،تشخيص صحيح نوع سردرد توسط متخصص مغز و اعصاب داده شده و بر اساس آن درمان صحيح ارائه ميشود.
كه ميتواند علاوه بر درمانهاى دارويي شامل ماساژ تخصصى سر و گردن ، تزريق بوتاكس و بلاك Triger point ها در محلهاى ويژه منشاسردرد،
طب سوزنى ،تكنيكهاى ريلكسيشن ويژه خانمها و آروماتراپى باشد.

سردردسردرد

كلينيك تخصصی دكتر فرشته اسفندیاری (نورولوژيست)

آخرين و جديدترين روش های درماني انواع سردردهای مزمن شامل :ميگرن،تنشی،خوشه ای و… توسط متخصص مغز و اعصاب به همراه درمانهای مكمل كه باعث تسريع روند درمان مي شوند شامل ماساژ تخصصی سر و گردن ،طب سوزنی و آروماتراپی

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که میگرن دارید و سالهاست دارو مصرف می کنید اما میگرن تان همچنان می تازد! این مطلب را دنبال کنید

میگرن شایع ترین علت مراجعه به متخصصین مغز و اعصاب است و من به عنوان متخصص مغز و اعصاب افراد دچار میگرن و سردرد تنشی را بیش از هر نوع بیماری عصبی دیگری دیده ام!

تشخیص نوع سردرد معمولا کاری است تخصصی است كه با شرح حال و معاينه فيزيكى بيمار و گاها روشهای پاراكلينيك مثل تصويربرداری مغز توسط متخصص مغز و اعصاب انجام ميشود
(براي آشنايى بيشتر با انواع سردرد به بخش بيماريها مراجعه كنيد).

درمانهای رایج سردردهای میگرنی، درمانهای دارویی هستند که از جمله میتوان به پروپرانولول(ایندرال)، آمی تریپتیلین،گاباپنتین، وماتریپتان و ارگوتامین سی اشاره کرد. بسیاری از بیماران از عدم اثربخشی کافی داروها شکایت دارند ، همچنین عوارض جانبی این داروها نیز مانعی بزرگ در مصرف آنها توسط بیماران است
ولى
.
نا اميد نشويد ….
روشهای تكميلی متعدد و متنوعى براى درمان سردرد و حتى پيشگيرى از آن وجود دارد .

سردرد

درمان های تکمیلی اغلب دیدگاهی کلی نگر دارند؛آنها جسم و ذهن را با هم مورد درمان قرار می دهند و تنها به نشانه های بیرونی اکتفا می کنند. این نوع درمان ها را می توان به موازات درمان های دارویی معمول اعمال کرد.