کلینیک تخصصی سردرد (6)

youga1-1.jpg

تزریق بوتاکس برای میگرن مفید است؟Botax1

امروزه تزریق بوتاکس به عنوان جدیدترین درمان سردرد میگرنی مطرح می باشد.

نوشته شده توسط | منتشرشده در: کلینیک تخصصی سردرد |

سردرد و مصرف دارو

با توجه به نوع سردرد تشخيص داده شده توسط متخصص مغز و اعصاب ،در مورد شروع دارو ،نوع دارو و نحوه مصرف آن تصميم گيرى ميشود.

به کلینیک تخصصی مغز و اعصاب  دکتر اسفندیاری بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران خوش آمدید

بوتاکس و درمان میگرن

آیا بوتاکس برای میگرن مفید است؟

بوتاکس در واقع سم بوتولونيوم است كه از خاصيت فلج كنندگى آن در درمان بيماريها استفاده ميشود.

پزشكان به طور تصادفى دريافتند كه كسانى كه براى زيبايى و كاهش چروكهاى صورت از تزريق بوتاکس استفاده كرده بودند و همزمان سردرد ميگرنى هم داشتند بهبودى در سردرد راگزارش كرده اند.در پى اين يافته اتفاقى تحقيقات بيشترى راجع به استفاده از بوتاکس در درمان سردرد ميگرنى توسط متخصصان مغز و اعصاب صورت گرفت و سرانجام سازمان غذا و دارو (FDA) در سال ٢٠١٢ ،تزريق بوتاکس را به عنوان جدیدترین درمان ميگرن approved كرد.

در اين روش متخصص مغز و اعصاب ،با تزريق اين دارو در محلهاى خاصى از سر و صورت باعث شل شدن عضلات ناحيه و در نتيجه جلوگيرى از بروز سردرد مى شود.
اين روش حتى براى سردردهاى تنشى هم كه به علت انقباض عضلات در اثر استرس به وجود مى آيد كاربرد دارد.
ملهاى تزريق بوتاکس در درمان ميگرن با محلهايى كه براى زيبايى صورت تزريق ميشود فرق دارد و بايد حتما توسط متخصص مغز و اعصاب تزريق شود،هر چند كه محلهاى مشترك هم دارند مثل ناحيه فرونتال يا پيشانى و ريشه بينى و بالاى ابروها .بنابراين تزريق بوتاکس برایدرمان ميگرن به خصوص در خانمها به زيبايى فرد مبتلا به سردرد هم كمك ميكند.

به جز محلهاى ذكر شده در عضلات قسمت گيجگاهى (شقيقه) وعضلات پس سرى هم بايد بوتاکس تزريق شود.

روش اين طب واردكردن تعدادى سوزن ظريف فلزى نازك به نقاط خاصى از بدن است

صفحه1 از2